We zijn op bezoek bij de Rivierendriesprong in Papendrecht. Vroeger reden hier een Doosan DL400 en een DL420-3 wiellader rond met 12000 en 13000 werkuren op de teller. Deze zijn sinds kort vervangen door twee nieuwe Doosan DL420-7 wielladers. De eerste wielladers in Nederland van de nieuwe serie. De Doosan DL420-3 heeft zeven jaar goed werk geleverd voor de bouwstoffenhandel waardoor ze nu weer kiezen voor Doosan.
Bouwstoffenhandel
De Rivierendriesprong is ontstaan in 2004. Marcel van Herwijnen kocht een oud distributiecentrum in Papendrecht. Dit oud distributiecentrum lag gelegen aan het water, hierdoor zag Marcel de perfecte kans om een bouwstoffenhandel op te richten. Het grote terrein wordt gebruikt als buitenopslag terwijl binnen recyclewerkzaamheden worden uitgevoerd. Eigen vrachtwagens, transporteurs, aannemers en loonbedrijven rijden af en aan om zand, grond en andere bouwstoffen aan en af te voeren. Tot wel 3.000 en 5.000 ton per dag, eigenlijk is het een supermarkt voor de weg- en waterbouwsector.
Doosan Wielladers
De wielladers zijn misschien wel de belangrijkste machines van de bouwstoffenhandel. Zeven jaar lang heeft de Doosan DL420-3 hier rondgereden en goed werk geleverd. Na deze jaren was hij echter toe aan vervanging waardoor er is gekozen voor niet één, maar twee nieuwe Doosan wielladers. De twee Doosan DL420-7 wielladers worden vooral gebruikt voor het laden van vrachtwagens met zand, gestort puin opdrukken en containers laden met bouw- en sloopafval.
Opnieuw Doosan
Het stond zeker niet vast dat de nieuwe wielladers van Doosan zouden komen. Aangezien het een forse investering is voor de komende tien jaar, zijn er veel merken op demo geweest. Omdat onze oude Doosan zo goed werkte en de nieuwe wielladers zeer scherp geprijsd werden aangeboden, hebben ze uiteindelijk toch gekozen om opnieuw te kiezen voor Doosan.
Zeer tevreden
We spraken met machinist Carlo. ‘’Het is echt een grote verbetering vergeleken met het oudere model. De cabine heeft een upgrade gekregen. Het zicht is super en het is heel stil in de cabine. Dat werkt echt heel prettig. Ook is de machine beresterk bij het laden en bij de duw werkzaamheden.’’ Hierna sprong hij in de Doosan DL420-7 om te laten zien wat hij allemaal kan.
Importeur
In het artikel van Bouwmachines is te lezen dat bedrijfsleider Thijssen het volgende zegt: ‘’ Ook de leverancier speelt een rol. De klik met grote importeurs is er niet altijd, omdat beslissingen daar soms wat langer duren, zo is de ervaring. Wat dat betreft zijn de ervaringen met dealer Staad positief. Deze dealer komt daarnaast ook onderhoud op locatie doen. Hierdoor kunnen de wielladers gewoon op het erf blijven staan.”
Neem contact met ons op. We vertellen je er graag meer over!