Doosan Infracore Europe introduceert de eerste van de nieuwe generatie Koreaanse midigraafmachines met een nieuwe gedeelde wereldwijde styling. De DX50Z-7 5,4 ton en DX55R-7 5,7 ton Stage V modellen zijn gelanceerd. De giek blijft binnen de draaicirkel en het ontwerp is zo gemaakt dat je maar een beperkte radius hebt bij de DX50Z-7 en DX55R-7 maken ze ideaal voor werkzaamheden in krappe ruimtes bij bouw-, landschaps- en infraprojecten.
Beide modellen worden aangedreven door de Doosan D18 Stage V dieselmotor met een vermogen van 36,4 kW (48,8 pk) bij 2200 tpm. Als gevolg hiervan bieden de Doosan DX50Z-7 en Doosan DX55R-7 het hoogste vermogen en koppel in hun klasse en zijn geschikt voor een breed scala aan toepassingen, waaronder zwaar werk. Een nieuw ontwerp met nieuwe boven constructie heeft de duurzaamheid/robuustheid vergroot en dit wordt in beide nieuwe midigraafmachines aangevuld met een groter werkbereik dan andere vergelijkbare machines op de markt, in combinatie met hogere hefcapaciteiten en grondwerkzaamheden.
Deze machines bieden ook een hoge olieflow van 80 l/min, om het werken met aanbouwdelen te vergemakkelijken. Nieuw ontworpen contragewichten zorgen voor een uitstekende machinebalans en stabiliteit tijdens het werken. Voor de DX55R-7 is een extra 200 kg contragewicht beschikbaar. De DX50Z-7 en DX55R-7 midigraafmachines bieden niet alleen de beste prestaties, veelzijdigheid, duurzaamheid en onderhoudsgemak in het bereik van 5-6 ton, maar hebben ook een nieuwe, grotere, ruimere cabine, die uitstekend comfort en bestuurbaarheid voor de machinist biedt.
De nieuwe midigraafmachines DX50Z-7 en DX55R-7 zitten boordevol innovatieve functies. Nergens is dit duidelijker dan in de nieuwe, zeer comfortabele cabine, die een volledig glazen toegangsdeur heeft om het zicht van de machinist te maximaliseren. De LED-werklampen op de cabine verbeteren het zicht nog verder en de extra LED-lampen zijn als optie verkrijgbaar. De belangrijkste kenmerken van de nieuwe cabine zijn:
Het verbeterde HVAC-systeem is het beste op de markt en biedt meer mogelijkheden om de warme en verkoelende lucht te regelen. Er worden ook grotere luchtgaten gebruikt om een directe en voldoende luchtstroom voor de machinist te garanderen en handmatige aanpassing van het openen/sluiten van de luchtgaten is ook mogelijk. Het HVAC-systeem en de DAB Audio kunnen worden bediend via het 8 inch-touchscreen en het zicht van de optionele achteruitkijkcamera kan ook op deze laatste worden weergegeven. De monitor toont daarnaast de instelling van de stroomsnelheid, die in 10 stappen kan worden geregeld met de joystick controle.
De midigraafmachines DX50Z-7 en DX55R-7 hebben een nieuw dozerblad dat zowel een hogere hefhoogte als een grotere graafdiepte biedt dan andere machines op de markt. De machines hebben ook een nieuwe bedieningshendel voor het dozerblad. Met behulp van de dozerhendel kan de machinist kiezen tussen lage en hoge snelheid voor de hydrauliek van het egalisatieblad. De rijsnelheid kan ook worden geselecteerd met behulp van de rijkeuzeknop op de dozerhendel. Wanneer de hydraulische oliedruk stijgt als gevolg van het oprijden van een helling tijdens het rijden in de hogesnelheidsmodus, zet de auto-shift-klep voor de rijsnelheid de rijsnelheid automatisch terug naar laag, om het rijgemak van de machinist te vergroten en de machinebelasting te verminderen.
De dozerbediening biedt ook een nieuwe zweeffunctie van het blad: door de dozerhendel helemaal naar voren te duwen, wordt de hendel in de arreteerstand gezet en blijft het dozerblad in een 'zwevende' stand. Klanten kunnen ook kiezen voor de optionele Dozer Lock-functie, die het kruipen van het dozerblad voorkomt. Als de machine de optionele mesvergrendelingsklep heeft geïnstalleerd werkt de zweeffunctie. De zwenkhoek en zwenkstraal van de giek zijn beter dan of gelijk aan die van andere machines in deze klasse. Het zicht en de werkbaarheid worden verbeterd door de uitsteekafstand van de bak buiten de rupsen te vergroten. Door de zwenkcilinder van de giek aan de linkerkant van de cabine te plaatsen, kan de machinist recht tegen muren en andere constructies aan de rechterkant van de machines werken. De brandstoftank en de zwenkcilinder van de giek zijn aan de onderkant van de cabine geplaatst, met de MCV nu aan de rechterkant van de machine, wat het zicht verbetert voor het onderhouden van en werken aan de MCV.
De midigraafmachines DX50Z-7 en DX55R-7 zijn standaard uitgerust met het nieuwste DoosanCONNECT-systeem van Doosan, dat een telematicabeheersysteem voor de graafmachines biedt door gegevens van sensoren op de machines te verzamelen.
Neem contact met ons op. We vertellen je er graag meer over!