De DX1000LC-7 is de grootste rupsgraafmachine uit de fabriek van Doosan. De graafmachine heeft een sterke onderwagen en het hoogste motorvermogen en hydraulisch debiet. De grootste Doosan graafmachine is uitgerust met de nieuwste generatie Perkins-motor. Deze motor voldoet aan Stage V en heeft extreem lage emissies omdat het voor ons van het grootste belang is om onze impact op het milieu te verminderen. Uitlaatgassen worden gezuiverd door Selective Catalytic Reduction (SCR)-technologie, een Diesel Oxidation Catalyst (DOC) en een Diesel Particulate Filter (DPF).
Zoals bij alle graafmachines van Doosan is er veel aandacht besteed aan het comfort en de veiligheid van de machinist. De grootste DX1000LC-7 graafmachine heeft een nieuwe, zeer ruime cabine, uitgerust met ergonomische bedieningselementen en instrumenten. Er is speciale zorg besteed om ervoor te zorgen dat het geluid tot een minimum wordt beperkt door een verbeterde afdichting van het motorcompartiment en een uitgebreid gebruik van geluiddempende materialen.
Alle componenten en samenstellingen zijn ontworpen, gebouwd en getest om duurzaamheid te garanderen. Meertrapsfilters en functies zoals rupsbeschermingen en cilinderbeschermingen voor de giek en steel, het automatische smeersysteem en gesmeerde en afgedichte rupsschakels zijn ontworpen om superieure betrouwbaarheid en een lange levensduur te bieden. De DX1000LC-7 is gemakkelijk te onderhouden, waardoor de uitvaltijd tot een minimum wordt beperkt.
De DX1000LC-7-graafmachine wordt aangedreven door de nieuwe Stage 5 motor van de beproefde Perkins 2806J-dieselmotor, die een hoog vermogen van 469 kW (629 pk) levert, meer dan enige andere machine in deze klasse. De motor voldoet aan de Stage 5-emissievoorschriften door gebruik te maken van uitlaatgasrecirculatie, selectieve katalysatorreductie, dieseloxidatiekatalysator en dieselpartikelfilter (DPF) nabehandelingstechnologieën. Het DPF regenereert automatisch elke 25 uur en de graafmachine blijft onaangetast doorwerken tijdens deze regeneratiefase. De machinist kan de status van het DPF controleren via het display op het meterpaneel in de cabine.
Het hoge vermogen van de motor wordt gecombineerd met een Virtual Bleed Off (VBO) hydraulisch systeem (D-ECOPOWER+ ) en wordt aangestuurd door een elektrische manipulator (FEH) die een best-in-class hydraulische opbrengst van (3x 523) - 1569 liter/min en een hoge systeemdruk van 360 bar, die samen bijdragen aan de beste prestaties in de 100 ton markt.
Doosan's D-ECOPOWER+ FEH-technologie maakt gebruik van een elektronische drukgeregelde pomp in een hydraulisch systeem met een gesloten centrum om de productiviteit en het brandstofverbruik te optimaliseren, afhankelijk van de geselecteerde modus. Een gesloten gecentreerde hoofdregelklep minimaliseert drukverlies, terwijl de elektrische druk gestuurde pomp het motorvermogen effectiever beheert en optimaliseert.
Er wordt software gebruikt om de voordelen van een hydraulisch systeem met een open centrum elektronisch te reproduceren met zeer weinig energieverlies. Het hydraulische systeem en het motorvermogen zijn volledig geoptimaliseerd en gesynchroniseerd, waardoor verliezen binnen het systeem verder worden verminderd.
Verbeterde feedback aan de machinist via de joystick resulteert in verbeterde machinebesturing en minder vermoeidheid bij de machinist. De versnelling en vertraging van de werkgroep functies van de graafmachine zijn soepeler, waardoor machinisten repetitieve zwaai- en graafbewegingen kunnen uitvoeren met minder schokkende bewegingen.
Om optimale opties te bieden bij het werken met de DX1000LC-7 graafmachine, kan de machinist schakelen tussen twee modi - giek of zwenken - waarbij prioriteit wordt gegeven aan respectievelijk giek- of zwenkbewegingen, zodat ze het beste kunnen afstemmen hoe de machine te gebruiken voor de toepassing die ze hebben.
Hogere werksnelheden worden gegarandeerd door het Boom Down Regeneratie-systeem met twee spoelen in de DX1000LC-7, dat ook het brandstofverbruik verlaagt. Het hydraulische systeem met twee spoelen voor de bakcilinder verhoogt ook het hydraulisch vermogen en de werksnelheid van de bak, waardoor het brandstofverbruik opnieuw wordt verlaagd. De DX1000LC-7 heeft ook standaard slangbreukventielen voor giek/steel voor meer veiligheid en ter voorkoming van ongevallen veroorzaakt door breuken van hydraulische slangen ter plaatse.
De nieuwe cabine in de DX1000LC-7, die al uitblinkt in ruimte en ergonomie, is ontworpen om het comfort en het bedieningsgemak voor de machinist aanzienlijk te verbeteren. De cabine heeft een nieuwe stoel van hoge kwaliteit en biedt standaard meer functies dan andere machines op de markt, wat zorgt voor een uitstekende bestuurbaarheid en hoge precisie bij alle toepassingen. De belangrijkste nieuwe functies in de cabine zijn:
- Nieuw 8-inch LCD- kleurenscherm met touchscreen, dat meer informatie biedt via een 30% groter scherm
-Stereosysteem geïntegreerd in het meterpaneel (met Bluetooth streamingfunctie)
-Keyless startsysteem
-Verbetert interieurontwerp van de cabine, inclusief:
-Verbeterde prestaties van airconditioning/ontdooiing
- Stoelverwarming (2-staps)
-360 graden camera's (AVM, bewaking rondom zicht)
- Volledige LED-verlichtingspakket
- Zijbescherming en loopbruggen
-Fops-bewaker, verplicht voor steengroeve toepassing om te voldoen aan FOPS-niveau 2
-Luchtcompressor en luchtpistool voor cabinereiniging (optie)
Een volledige 360 graden camerasysteem is standaard, bestaande uit een camera aan de voorkant, twee camera's aan de zijkant en een camera aan de achterkant. Het cameradisplay is gescheiden van het meterpaneel en biedt volledig zicht rondom de graafmachine en stelt de machinist in staat om van bovenaf het gebied buiten de machine te zien. Dit wordt standaard gecombineerd met een AVM (around view monitoring) systeem.
LED-werklampen zijn ook standaard op de DX1000LC-7, die tot 75% betere verlichting van de werkruimte rond de graafmachine bieden, wat zorgt voor een hogere productiviteit bij schemer- en nachtwerk en om ongevallen op de locatie te helpen voorkomen.
De nieuwe DX1000LC-7 is in de fabriek geïnstalleerd met Doosan's geavanceerde DoosanCONNECT draadloze vlootmonitoringsysteem. Het DoosanCONNECT -systeem biedt een webgebaseerde oplossing voor wagenparkbeheer die erg handig is voor het bewaken van de prestaties en veiligheid van machines en het bevorderen van preventief onderhoud.
Het koelsysteem in de DX1000LC-7 biedt een grotere koelcapaciteit met een lagere ventilatorsnelheid en stroombehoefte voor de koelventilator. Er is standaard een omkeerbare koelventilator geïnstalleerd, die in de omgekeerde richting kan worden gebruikt om stof in de radiator en oliekoeler weg te blazen, wat tijd en moeite bespaart bij onderhoudswerkzaamheden en ervoor zorgt dat deze grootste graafmachine ideaal is voor het werken in zware toepassingen. Als aanvulling op de toonaangevende prestaties is de DX1000LC-7 ook ontworpen voor maximale uptime op locatie met beproefde, hoogwaardige, duurzame componenten zoals Bosch Rexroth MCV- en hoofdpompsystemen, een Doosan Mottrol zwenkinrichting en een zeer robuust Berco onderwagen.
De DX1000LC-7 heeft een nieuwe heavy-duty front-end met in totaal twee verschillende frontcombinaties die mogelijk zijn op basis van 7,2 meter korte en 8,4 meter lange gieken. Het ontwerp van het contragewicht is gewijzigd om een horizontaal montagesysteem in de DX1000LC-7 op te nemen, dat eenvoudig te monteren/demonteren is en een langere levensduur heeft.
De DX1000LC-7 heeft ook standaard een ETP (Electric Fuel Transfer Pump). Met de ETP kan de machinist eenvoudig op een schakelaar drukken om te beginnen met het tanken van de machine, wat tijd en moeite bespaart bij onderhoudswerkzaamheden. De breedte van de loopbruggen op de DX1000LC-7 is ook vergroot tot 520 mm, waardoor er meer ruimte is voor onderhoud en om ongelukken te helpen voorkomen.
De grootste DX1000LC-7 graafmachine is in de eerste plaats bedoeld om klanten te bedienen in mijnbouw- en steengroeven, het verwijderen van deklaag en het laden van grote hoeveelheden materiaal in gelede dumptrucks of vrachtwagens met een stijf frame. De DX1000LC-7 kan ook worden gebruikt bij grote bouw- en infrastructuurprojecten, met name waar aanzienlijke hoeveelheden materiaal moet worden uitgegraven en opgeslagen of in vrachtwagens moeten worden geladen om te worden verplaatst. Met deze uitbreiding van zijn graafmachinelijn biedt Doosan nu machines van 1 tot 100 ton voor een breed spectrum van klantbehoeften en toepassingen in de bouw, mijnbouw, verhuur, landschapsarchitectuur, afvalverwerking, recycling en sloop.
Neem contact met ons op. We vertellen je er graag meer over!