Ze zijn al ruim zestig jaar actief in grond- en sloopwerk, vooral in de regio Noord-Brabant. Met 52 vaste medewerkers en een machinepark met onder meer tien Doosan en Develon graafmachines voeren de Gebr. Van de Brand en Van Oort (GBO) hun werk uit.
Bericht gaat door onder de afbeelding
Zoals veel familiebedrijven begon het allemaal met opa Driek van den Brand die als loonwerker in Volkel aan de slag ging. Na een aantal jaren kwam het bedrijf in handen van zijn drie zoons Martien, Antoon en Theo van den Brand en schoonzoon Frans van Oort. Daarna volgde er een fikse groei. Sinds 2006 staan Dirk van de Brand en Wilko van Oort aan het roer van het bedrijf. GBO heeft een hoofdvestiging met puinrecycling in Uden, een puinrecyclingbedrijf in Oss en zandwinning in Schaijk. Dirk: “Onze opdrachtgevers zijn aannemers, overheden, agrariërs en particulieren. Ze kiezen voor ons vanwege onze flexibiliteit, kwaliteit en betrouwbaarheid. Daarbij is ons uitgangspunt denken in oplossingen en niet in problemen, zodat klanten tevreden zijn en blijven terugkomen. Daarbij proberen we te innoveren en elektrificeren. Dat is een van de redenen waarom we voor Doosan en Develon kiezen.”
De eerste Doosan die GBO kocht was een DX340 rupsgraafmachine. “We kochten hem in 2018 als een hybride kraan”, vertelt Dirk. “Er zit een extra hefcilinder op die druk opbouwt door middel van een stikstofcilinder. Dat geeft extra power als je gaat heffen en je hebt minder brandstof nodig.” In totaal heeft GBO nu vijf rupsgraafmachines en vijf mobiele graafmachines van Doosan en Develon. Ze variëren in grootte van een DX35 minigraver tot de DX340 zwaargewicht. Hofleverancier is Staad in Veghel. Dirk: “Mijn vader kocht al landbouwmachines bij de ouders van Pieter Staadegaard, dus de contacten met het bedrijf en de familie bestaan al heel lang.
Bericht gaat door onder de afbeelding
De wetenschap dat Staad een betrouwbare partij is en dat de machines duurzaam zijn gaf steeds de doorslag bij de aankoop van nieuwe machines. “We kijken naar het brandstofverbruik, bedieningsgemak en hoe compleet de machines zijn. Daarmee kijken we ook naar de toekomst en de toenemende eisen die worden gesteld.” Volgens Dirk verkoopt de vertegenwoordiger de eerste machine, maar uiteindelijk bepaalt de service hoeveel volgende machines we kopen. De service bij Staad is gewoon goed. En als er een probleem is, lossen ze dat snel en goed op.”
Neem contact met ons op. We vertellen je er graag meer over!